Brf Kungsgatan 66 - Nytt avtal för bredband & tv
Monday 5 May, 23:26
Hej medlemmar!
Sedan i höstas har styrelsen undersökt för att få till ett nytt kollektivt avtal för internet, Tv och telefoni då föreningen haft samma avtal sedan starten år 2019. Som vi meddelade på årsstämman i måndags har nu detta arbete slutförts och vi kan meddela att vi kommer fortsätta med Telia som leverantör men med följande villkor:
- Dagens 100/100 Mbit/s uppgraderas till 1000/1000 Mbit/s
- Dagens Tv Lagom & telefoni kvarstår
- Ny Wifi6 router samt Telia Play Hub streamingbox 4K/Ultra HD-upplösning kan avropas från Telia utan kostnad för den som önskar
- Telia Play ingår fortsättningsvis
- Dagens kostnad av 220 kr per lägenhet och månad blir istället framöver 129 kr.
Leveransdagen är 2025-06-02 och under denna dag så kommer tjänsterna att läggas om till de nya hastigheterna. Omläggningen sker under hela dagen men ska vara klar senast kl. 18.00. Mer information finns också i bifogat infoblad från Telia.
Föreningen tillhandahåller idag både router och tv-boxar för samtliga lägenheter, men detta upphör med nya avtalet. Från och med 2 juni innebär det att du som medlem ansvarar själv för din hårdvara. Du kan antingen använda din egen router, fortsätta använda den router som finns idag, eller avropa en ny Wifi6 router från Telia. Det är viktigt att du som medlem avslutar dina tjänster hos Telia vid utflytt p.g.a. att hårdvara du avropat från dem då ska returneras. Om man inte returnerar sin hårdvara kommer berörd medlem få faktura för den från Telia. Detta gäller enbart hårdvara som beställs genom det nya avtalet fr.o.m. 2025-06-02. Den nuvarande, äldre hårdvaran som ingått i lägenheten kan antingen lämnas till återvinning för elektronik eller fortsätta användas om så önskas. Boende har inte längre någon skyldighet att lämna kvar den gamla hårdvaran till de som flyttar in, utan nya boende ska själva avropa sin utrustning om de inte önskar använda sin egen.
För frågor och beställning av ny hårdvara eller tjänster, kontakta Telia Kundtjänst 020-20 20 70 eller på Mitt Telia https://www.telia.se/mitt-telia/start
Boende som tidigare betalat extra för högre hastigheter (och som nu ingår i det kollektiva) läggs automatiskt om till det kollektiva och extra fakturering avslutas. Det kan hända att man får fakturor för perioden som sträcker sig efter det datum då man ingått i det kollektiva avtalet beroende på sin fakturaperiod. Telia ber medlemmarna ändå att betala de fakturor som skickas ut då beloppet justeras på slutfakturan med en ev. återbetalning. Har man extra tjänster från Telia än vad som ingår i det nya kollektiva budet kommer dessa fortsätta att rulla på och faktureras direkt till dig som medlem.
Mer info på Telias hemsida: http://telia.se/merinfo
Vid frågor eller funderingar hör i första hand av er till Telia, annars når ni oss i styrelsen på vår mail: brfkungsgatan66@outlook.com
Med vänliga hälsningar,
Styrelsen Brf Kungsgatan 66